8.9.08

Placuszki serowo-ziemniaczane

Potrawa z cyklu „co by tu zrobić na obiad, jeśli nie chce mi się obierać ziemniaków, a mam wczorajsze puree i twarożek ze śniadania”.

Składniki

Zimne puree ziemniaczane (takie prawdziwe, z masłem i mlekiem)
Biały ser (dowolny)
Śmietana
Jajko
Mąka
Sól, pieprz
Olej do smażenia


Proporcje

Wszystko robiłam na oko, ale sera było mniej więcej dwa razy mniej niż ziemniaków, a ziemniaków… taka nieduża miseczka ;) Śmietany mniej więcej dwie łyżki, 18%. Soli i pieprzu do smaku. Wyszło z tego sześć placuszków, akurat jako dodatek do mięsa w obiedzie dla dwóch osób.


Przygotowanie

Puree, ser, śmietanę i jajko włożyć do jednej miski, zmiksować na gładko, dosypać mąki, tak żeby miało konsystencję mniej więcej budyniu albo bardzo gęstej śmietany. Ja dałam jakoś ze 3 czubate łyżki. Na patelni rozgrzać olej, smażyć z obu stron na brązowo.

Brak komentarzy: