24.2.09

Ciasto maślankowe z owocami

Oryginalny przepis pochodzi z Wielkiego Żarcia, ale, po pierwsze, pozwoliłam go sobie zredagować i zastąpić kruszonkę cukrem trzcinowym, po drugie zaś, ciacho jest rewelacyjnie proste, szybkie i pyszne, więc, choć nie wymyśliłam go sama, polecam szczerze.



Składniki:
3 jaja
1 szklanka cukru (lub mniej, zwłaszcza jeśli owoce są słodkie)
2,5 szklanki mąki
1 szklanka maślanki (ja używam Milko; raz próbowałam zastąpić maślankę jogurtem naturalnym i wyszedł zakalec, więc raczej ostrzegam przed eksperymentami)
pół szklanki oleju
2 raczej czubate łyżeczki proszku do pieczenia
3 łyżki cukru trzcinowego
owoce sezonowe (dawałam brzoskwinie, ananasy z puszki (na zdjęciu) i jabłka — zawsze wychodzi dobrze)

Przygotowanie:
Nagrzać piekarnik do 170–180 st. C (z termoobiegiem).
Wszystkie składniki poza owocami i cukrem trzcinowym wymieszać mikserem na gładko. Przelać na blachę wysmarowaną masłem i wysypaną mąką (ja używam prostokątnej o wymiarach mniej więcej 20*25 cm), na wierzchu rozłożyć owoce i posypać całość brązowym cukrem. Wstawić do piekarnika, piec ok. 40 min (sprawdzić patyczkiem).

Wychodzi przepyszne, miękkie, puszyste i wilgotne.

Brak komentarzy: