12.9.12

Batoniki z muesli


Improwizowałam.

Składniki:
1 szklanka płatków owsianych
1/2 szklanki otrębów owsianych
opakowanie płatków migdałowych
opakowanie suszonej żurawiny
1 łyżka fruktozy
1/3 łyżeczki soli
1 łyżka masła
1 łyżka miodu
2 jajka


Wykonanie:
Żurawinę i płatki migdałowe posiekałam nieco drobniej (ale bez przesady). Wymieszałam w misce wszystkie suche składniki, w rondelku stopiłam masło i wymieszałam z miodem. Dodałam do suchego, wymieszałam z jajkami. Masę przełożyłam do foremki wyłożonej papierem do pieczenia, piekłam jakieś 20 min w temperaturze 170°C z termoobiegiem.
Wyjęłam, wystudziłam, pokroiłam. Trochę się kruszą, ale nie bardzo.

Jakbym ich nie robiła dla Asi, tylko dla siebie, to bym dodała cynamonu i rodzynek. Pewnie ze dwie-trzy łyżki mleka też by nie zaszkodziły.

Edit: z podanej porcji wyszły 24 batoniki, policzyłam, że każdy ma ok. 75 kcal.

3 komentarze:

Ola pisze...

zdecydowanie znacznie lepsze niż te sklepowe odpowiedniki!

asieja pisze...

lubimy musli, szczególnie z owocami.

teenager ;) pisze...

lubię pożywne i smaczne przkaski ,takie batoniki właśnie takie są ,pycha <3